Poradnik - FAQ

Poniżej prezentujemy najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów:

Co powinienem wiedzieć o rynku energii?

Rynek energii jest bardzo obszerny, jednak każdemu polecamy z zapoznaniem się z poniższymi definicjami:
URE- Urząd Regulacji Energetyki, jak sama nazwa wskazuje jest to państwowa instytucja, która nadzoruje rynek energetyczny w Polsce.
Sprzedawca/Dostawca energii - przedsiębiorstwo energetyczne, które zaopatruje nas w prąd. Zmiana sprzedawcy na takiego, który zaoferuje najniższą cenę jest najskuteczniejszą metodą obniżenia kosztów związanych z energią.
Operator Systemu Dystrybucji - tzw. OSD - przedsiębiorstwo posiadające min. linie przesyłowe, stacje transformatorowe, urządzenia pomiarowe.
Zadaniem OSD jest dostarczanie prądu od Sprzedawcy/Dostawcy do klienta. W Polce nie ma możliwości zmiany dystrybutora.

W jaki sposób można zakupić energię taniej?

Trzeba poświecić czas, aby znaleźć nowego, tańszego Sprzedawcę/Dostawcę energii. Jednak prostszym sposobem jest skorzystanie z naszych usług. Możemy reprezentować Ciebie przed sprzedawcami energii elektrycznej. Najprostszym sposobem jest przeprowadzenie licytacji na naszej platformie AukcjeEnergii.pl. W aukcjach biorą udział firmy energetyczne z całej polski, a w procesie licytacji zostanie wyłonione przedsiębiorstwo energetyczne, które oferuje najniższe ceny.

Kto może zmienić dostawcę energii elektrycznej?

Dostawcę może zmienić każdy odbiorca - osoba fizyczna, instytucja publiczna oraz firma. Każdy, kto pobiera energię elektryczną w oparciu o umowę z przedsiębiorstwem energetycznym.

Czy tańsza energia, którą zakupie jest gorszej jakości?

Nie. Żarówki oraz wszystkie urządzenia będą świecić tak samo jak do tej pory. Zmienia się tylko cena energii, wszystko inne pozostaje bez zmian.

Czy jeżeli zmienię sprzedawcę to będę płacił więcej za dystrybucję energii?

Nie. Stawki za przesył energii regulowane są przez Urząd Regulacji Energetyki. Dystrybutor ma obowiązek równoprawnego taktowania każdego klienta. Jeżeli Dystrybutor postąpi inaczej zostanie na niego nałożona kara.

Czy tracę coś zmieniając sprzedawcę?

Nie. Dzięki naszym usługom, nie musisz sam przeprowadzać zmiany sprzedawcy. To my nadzorujemy cały proces, wyszukujemy najlepsze ceny, analizujemy umowy. Jedyne formalności to przeczytanie umowy "dla własnego spokoju ducha" oraz złożenie podpisu.

Czy zmiana Sprzedawcy wiąże się z przebudową instalacji elektrycznej?

Nie, prąd nadal będzie płynął po tej samej instalacji, co do tej pory.

Czy jeżeli nowy sprzedawca zniknie to zostanę bez prądu?

Nie. Jeżeli nowy sprzedawca z jakichkolwiek przyczyn, leżących po jego stronie, nie będzie wstanie dostarczać energii na jego miejsce wchodzi sprzedawca, który był obecny przed zmianami. Ciągłość prądu jest zagwarantowana.

Do kogo mam dzwonić jak będę miał awarię?

Należy zadzwonić pod ten sam numer, na który dzwoniliśmy dotychczas - za awarię odpowiada pogotowie energetyczne.

W jaki sposób będą odbywać się odczyty liczników?

Odczyty liczników będą odbywać się w ten sam sposób jak do tej pory.

W jaki sposób będą odbywać się płatności za prąd?

Płatności odbywać się w tych samych cyklach rozliczeniowych, co do tej pory. Z jedną tylko róznicą. Zamiast jednej faktury za Dystrybucję oraz Sprzedaż, będą przychodzić dwie faktury. Jedna z nich za dystrybucję od Operatora Systemu Dystrybucji oraz druga od nowego Sprzedawcy/Dostawcy za zużytą energię elektryczną.

Co zrobić, jeżeli zauważę błąd na fakturze od nowego Sprzedawcy?

Prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta nowego Sprzedawcy.